De merkarchitectuur voor Ostbelgien

Het merk "Ostbelgien" staat voor de regio Ostbelgien. Het brengt merken, instellingen en producten samen onder één gemeenschappelijke naam. Het overkoepelende merk "Ostbelgien" vormt synergieën, in het bijzonder tussen toerisme, regionale producten, handelsbevordering, onderwijs, opleiding en cultuur. Het bundelt krachten en bewerkstelligt een wederzijdse imagotransfer. In dit document illustreren we hoe u onder het overkoepelende merk Ostbelgien kunt opereren. De gedetailleerde gebruiksvoorwaarden van de verschillende merkvarianten kunt u in de rechterkolom downloaden.

Het merk als afzenderlogo

Instellingen van "Unternehmen Deutschsprachige Gemeinschaft" kunnen het overkoepelende merk als afzender gebruiken. Op deze manier verbinden ze hun activiteiten rechtstreeks met de regio Ostbelgien. Ze doen afstand van hun eigen logo. De huisstijl van het overkoepelende merk helpt de krachten te bundelen, op kosten te besparen en een hogere zichtbaarheid te bereiken.

 

Co-branding met bestaande merken

Instellingen en organisaties uit Ostbelgien hebben de mogelijkheid om het merk te co-branden. De bestaande merken worden niet vervangen, maar wel ondersteund door het overkoepelende merk. Co-branding creëert een visuele band met Ostbelgien en drukt de verbondenheid met de regio uit.

 

Logo „Ein Unternehmen aus Ostbelgien“

Dankzij de signatuur "Ein Unternehmen aus Ostbelgien" kunnen Oost-Belgische productie- en servicebedrijven zich identificeren met Ostbelgien en zijn waarden. Het gebruik in bedrijfscommunicatie ondersteunt een duidelijke band met de regio.

 

Logo voor niet-commerciële actoren

Niet-commerciële Oost-Belgische actoren zoals verenigingen, federaties, organisaties en instellingen kunnen met behulp van de signatuur hun band met Ostbelgien en zijn waarden kenbaar maken. De signatuur ondersteunt een duidelijke band met de regio.

 

 

Het kwaliteitsmerk voor regionale levensmiddelen

"Made in Ostbelgien" bestaat sinds 2013. Oost-Belgische voedselproducenten kunnen het label aanvragen als ze zich identificeren met de waarden van Ostbelgien. Alle partnerbedrijven stellen zichzelf vrijwillig doelen met betrekking tot de uitzonderlijke kwaliteit van artisanale producten en de regionale oorsprong van grondstoffen.

 

Promotielogo

Het promotielogo moet worden gebruikt door alle instellingen die structurele of projectgerelateerde financiering van de Duitstalige Gemeenschap ontvangen. Het identificeert ook infrastructuren, evenementen en projecten die met communautaire middelen worden ondersteund.